niedziela, 6 października 2013

Bardzo proste ciasto z orzechami i rodzynkami

Ciasto jest bardzo szybkie i łatwe w przygotowaniu. Idealnie nada się do kawy czy five-o'clockowej herbatki. Proponuję wersję z orzechami i rodzynkami, ale przepis ten sprawdzi się równie świetnie gdy najdzie ochota na ciasto z owocami, bakaliami czy jakimikolwiek innymi dodatkami (ok, nie rozpędzajmy się za bardzo - żab nie polecam ;) ).




Składniki: *
4 jajka
1 szkl cukru
0,5 szkl oleju
1,5 szkl mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
ok 2 łyżeczki cynamonu (lub jak kto lubi to więcej)
ok 2 garści rodzynek
ok 4 garści grubo siekanych orzechów laskowych (u mnie własnoręcznie łuskanie :D )

Oczywiście dokładne ilości bakalii zależą od indywidualnych preferencji.

* ja użyłam połowy składników i zrobiłam ciasto w tortownicy o średnicy 18 cm 

Orzechy wyłożyć na blachę pokrytą papierem do pieczenia i chwilę prażyć na sucho w 180-200 stopniach - to wydobędzie ich aromat, po czym wyjąć z piekarnika i odstawić do przestygnięcia.
Jajka ubić z cukrem i ciągle miksując stopniowo dodawać mąkę z proszkiem do pieczenia. Ciągle mieszając powoli dodawać olej. Na koniec wrzucić bakalie i zamieszać.
Tortownicę natłuścić, wysypać bułką tartą i przelać do niej ciasto.
Piec ok 40 minut w 180 stopniach, do tak zwanego suchego patyczka. 
Ostudzone ciasto oprószyć cukrem pudrem :)

Smacznego!



 

3 komentarze:

  1. Uwielbiam takie ucierańce :) Są mega szybkie w przygotowaniu, a te na oleju dodatkowo są bezpieczne dla serca bo nie podnoszą cholesterolu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja kierowałam się bardziej kryterium "mega szybkie" robiąc to ciasto ;p Choć rzeczywiście sprawy cholesterolu i serca są niezwykle ważne.

      Usuń
  2. ciasto smaczne tylko z tej ilości po dodaniu owoca robi sie bardzo ścisłe i wychodzi 1/3 tortownicy 24cm

    OdpowiedzUsuń