piątek, 6 września 2013

Placki z nektarynką na bazie jogurtu pitnego

Co tu dużo pisać... placki dobre na wszystko!!! ;)
A oto moja wariacja na temat tych smażonych pyszności:

Składniki:
1 duży jogurt pitny - u mnie danone truskawka-banan
2 jajka
1 - 1.5 szkl mąki
łyżeczka oleju
ok 2 łyżeczki cukru (zależy jak bardzo słodki jest jogurt)
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
nektarynka pokrojona w plasterki (albo jabłko)

Oddziel żółtka od białek. Białka ubij ze szczyptą soli. Wymieszaj w misce mokre składniki, dodaj suche i wymieszaj wszystko razem (można użyć miksera). Delikatnie wmieszaj pianę z białek. Rozgrzej olej na patelni, łyżką nakładaj ciasto, rozsmaruj trochę i połóż  plasterek nektarynki/jabłka na każdym surowym placku. Smaż z dwóch stron.

Wspaniale smakują posypane startą czekoladą. Smacznego!!

1 komentarz:

  1. Potwierdzam, placki są wyborne. Często zostaje mi jogurt pitny, bo kupuję na wszelki wypadek żeby mieć dla wnyczka. Jednak nie zawsze ma on na niego ochotę. Placki są, więc świetnym pomysłem na inne wykorzystanie jogurtu, a co najważniejsze znikają w mig 😋u mnie posypane cukrem pudrem.

    OdpowiedzUsuń