sobota, 19 kwietnia 2014

Jajka faszerowane w skorupkach ze szczypiorkiem, cebulą i szynką (łatwiejsze niż myślisz!)

Takie jajka zawsze na święta robiła moja babcia. Pamiętam, że byłam pełna podziwu, że udawało jej się rozpołowić ugotowane na twardo jajko, nie miażdżąc przy tym kompletnie skorupki. Wiele razy myślałam o tym bym samej przygotować takie jajka, lecz wizja krojenia skorupek niezmiennie mnie odstraszała... Aż do dziś!
Spróbowałam...i nie było tak źle jak się obawiałam! Nawet jeśli skorupki trochę pokruszyły się na brzegach nie wynikała z tego jakaś nieodwracalna tragedia. ;)
Zatem jeśli tak jak ja macie obiekcje przed zrobieniem faszerowanych jaj, wiedźcie, że jest to całkowicie wykonalne. Przekonałam się o tym na własnej skorupce! ;)



Składniki:

- jajka ugotowane na twardo - w ilości zależnej od was
- mała (lub duża jeśli jaj jest sporo) cebula - podsmażona
- szczypiorek
- szynka
- sól, pieprz
- trochę bułki tartej
- masło (niewiele- tylko do smażenia)

Uwaga: do farszu można dodać na co tylko ma się ochotę, jak np podsmażone pieczarki, tarty żółty ser, paprykę, pomidory, koperek, inne...

Bierzemy się do roboty:

Ugotowane jajka przekrawamy wzdłuż. Ja używałam do tego sporego noża - najpierw dokonuję dosyć mocnego cięcia, następnie przepiłowuję się przez resztę jajka.  Łyżeczką delikatnie wyciągamy żółtko i białko. Dobrze jest zrobić to tak, by błonka została na skorupce - wtedy nawet jak skorupka trochę popęka pozostania scalona przez błonkę.
Żółtko z białkiem siekamy\miksujemy\przeciskamy przez praskę, następnie mieszamy z wybranymi dodatkami i doprawiamy. Gotowym farszem wypełniamy skorupki, ubijając masę, by napchać najwięcej jak się da. Następnie posypujemy bułką tartą.
Jajka najlepiej jest podsmażyć za raz przed podaniem, chociaż na zimno są równie dobre. ;)

Smacznego!!!



Gotowe jajo otoczone zazdrosnymi kolegami, czekającymi na swoją kolej na patelni ;P






Smaki dzieciństwaWielkanocne Smaki - edycja IVLekka Wielkanoc
Wielkanocne Smaki - edycja IVJajka na Wielkanoc

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz