piątek, 11 kwietnia 2014

Bezglutenowe naleśniki ze słodkim nadzieniem z kaszy jaglanej i obłędnym sosem borówkowym

Od jakiegoś czasu wypróbowuję dietę gluten free. I przyznam szczerze...tak da się żyć! Co prawda jest sporo produktów, których nie wolno spożywać, ale jest też wiele dobrodziejstw, które ta dieta dopuszcza. Poza tym obecnie na rynku można znaleźć wiele bezglutenowych rozmaitości. :)
Stosując tę dietę trzeba być jednak bardzo ostrożnym i uważnie czytać wszystkie etykiety. Gluten może czaić się w najmniej spodziewanych miejscach!
Pomimo wszystko spójrzmy na tę sprawę pozytywnie - ta dieta nie może być taka zła, skoro udało mi się stworzyć tak niesamowicie pyszne naleśniki




Składniki:


- usmażone naleśniki, wykonane na mące bezglutenowej (bezglutenowa mączna mieszanka to była pierwsza rzecz jaką kupiłam, gdy postanowiłam przejść na tę dietę)
- ugotowana kasza jaglana
- śmietana \ jogurt \ serek homogenizowany

-  mix suszonych owoców (u mnie rodzynki, żurawina, skórka pomarańczowa, jakieś jagódki)
- pasta\ aromat waniliowy (tylko dlatego, że jestem uzależniona od wanilii i mogłabym dodawać ją do prawie wszystkiego)
- opcjonalnie: wiórki kokosowe, aromat rumowy
- borówki amerykańskie
- odrobina wody i cukru (ja akurat miałam pod ręką brązowy)

Wykonanie:

Kaszę wymieszać z jagodami i odrobiną śmietany\ serka. Ewentualnie dodać inne dodatki. Jako że lubię różnorodność podzieliłam kaszę ka dwie części i do jednej oprócz suszonych owoców dodałam wiórki i aromat rumowy a do drugiej pastę waniliową. Farsz nałożyć na naleśniki i zawijać je w rulony\ składać w trójkąty, po czym podsmażyć.
W międzyczasie borówki wrzucić do garnuszka, podlać odrobiną wody, i podgrzewać aż popękają i puszczą sok - można im trochę pomóc rozgniatając widelcem. Dodać cukier i wymieszać. Naleśniki polewać kwaśną śmietaną oraz gotowym sosem borówkowym.

Smacznego!!! :D






Farsz- może nie wygląda nazbyt apetycznie, ale jest naprawdę dobry!



Tu, na życzenie, naleśniki przystrojone surowymi borówkami i domowym dżemem śliwkowym


Zdrowy tryb życiaNaleśniki wiosenne FIT

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz