środa, 11 września 2013

Pulpeciki z indyka w sosie chrzanowym

Jakoś nigdy nie byłam wielką wielbicielką chrzanu i w sumie nie byłam nawet do końca pewna jak on smakuje, ale coś mnie naszło i postanowiłam zrobić sos chrzanowy. Szczerze mówiąc trochę się zawiodłam, bo spodziewałam się ostrego, intensywnego smaku, podczas gdy chrzan okazał się jak dla mnie dosyć łagodny... Niemniej jednak sos wyszedł dobry (to nie tylko moja opinia, reszta domowników też tak twierdzi), tak więc zachęcam was do przygotowania pulpecików z tym właśnie sosem (o ile lubicie chrzan i jesteście tego w pełni świadomi ;p).


Składniki:
 500g mięsa mielonego z indyka (jeśli chcecie możecie oczywiście wybrać inne mięso)
1 cebula
1 ząbek czosnku
1 jajko
2-3 łyżki bułki tartej
opakowanie śmietany 18% (200g)
3 łyżki mąki (może być pszenna lub ziemniaczana)
3-4 łyżki chrzanu (takiego ze słoiczka)
papryka słodka
majeranek
sól, pieprz
Opcjonalnie: ja do pulpecików dodałam jeszcze pół woreczka ugotowanej kaszy jęczmiennej 

Cebulę pokrój w bardzo drobną kostkę. W misce wymieszaj mięso, cebulę, czosnek przeciśnięty przez praskę, jajko, bułkę tartą, kaszę i dopraw solą, pieprzem i słodką papryką. Formułuj małe pulpeciki i układaj w rondelku, po czym zalej wodą i gotuj przez ok 20 minut. 
Po tym czasie delikatnie wyjmij pulpeciki na talerz. W misce wymieszaj z odrobiną bulionu z gotowania pulpecików mąkę, śmietanę i chrzan, po czym wlej do bulionu. Zagotuj, mieszając, dopraw majerankiem. Wrzuć pulpeciki i gotowe! 
Podawać można z ryżem, ziemniakami, kaszą, czy czym sobie zażyczysz. :)

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Nie cierpię gotować, więc szukam prostych przepisów, a te pulpeciki robią się same i wychodzą "palce lizać"

    OdpowiedzUsuń