sobota, 10 maja 2014

Ryż z jabłkiem, czyli powrót do dzieciństwa

Ryż na mleku z prażonym jabłkiem chodził za mną już jakiś czas. Miało być najprościej jak się da, swojsko, pysznie. Ponoć najłatwiejsze przepisy najłatwiej jest sknocić. Ja dobrą chwilę zastanawiałam się czy dodawać cynamon, czy może bardziej mam ochotę na wersję bez tej przyprawy. ;)



Taki dylemat i chęć powrotu do dzieciństwa przypomniał mi wycieczkę po Warszawie w poszukiwaniu naleśników idealnych. Najpierw udałam się do nowoczesnego baru mlecznego. Naleśniki były dobre, owszem, wysmażone na chrupko, jedne z serem, drugie z truskawkami, jednak moje serce podbiły te, które jadłam później w najzwyklejszej jadłodajni. Miękkie, z serem, kleksem kwaśnej śmietany na wierzchu i posypane cukrem - a to wszystko za ok 4 zł! To był zdecydowanie smak, którego wtedy poszukiwałam - smak mojego dzieciństwa


Widzicie te drobinki jeszcze nie rozpuszczonego cukru? <3

Czego użyłam do mojego ryżu?

- ok 1/3 szkl ryżu
- mleko
- jabłko
- odrobina pasty waniliowej
- trochę cukru (brązowego)
- cynamon (w końcu się zdecydowałam ;P )
- kwaśna śmietana
- trochę śmietanki kremówki
- dodatkowo posypałam całość granolą kokosowo-orzechową

Jak to zrobiłam?

Ryż ugotowałam na mleku z pastą waniliową i szczyptą soli (ta sól daje naprawdę fajny kontrast). 
Jabłko drobno pokroiłam, wrzuciłam do garnka, zasypałam cukrem, podlałam odrobiną wody i gotowałam aż zmiękło tworząc coś na kształt dżemiku - na tym etapie nie byłam jeszcze pewna co do cynamonu, więc go nie dodawałam.
Ryż przełożyłam do miseczki, na to dałam kwaśną śmietanę, jabłka a całość zwieńczyłam słodką śmietanką, odrobiną cukru, cynamonem i granolą. 




Mmmmm, to zdecydowanie smak, do którego warto wracać. Taki ryż dobry jest nawet na zimno!



Maturzysto! Wiem, że jesteś zabiegany, może więc poprosisz babcię o taki ryż na podwieczorek - ona na pewno będzie wiedziała jak go zrobić. Będziesz przy tym miał dobrą okazję by skorzystać z pomocy dziadków, chociażby w nauce np. historii. Dla mnie zawsze niesamowite było to ile mój dziadek jest w stanie zapamiętać! Myślę, że byłoby im bardzo miło, a Ty byłbyś do przodu z materiałem. A na zakończenie nauki, oczywiście zajadalibyście się pysznym ryżem z jabłkiem! :) O wiele lepszym od takiego kupnego, z plastikowego kubeczka.


Posiłek dla maturzysty Zastąp słoik pysznym daniem - II edycja Zastąp słoik pysznym daniem - II edycja Jadłospis dla Mam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz