środa, 14 maja 2014

Sałatka z fetą i kurczakiem

Bardzo fajna lekka sałatka. Idealna na lunch czy śniadanie (lub jakikolwiek inny posiłek\piknik\grilla\między-posiłek\czy po-prostu-od-tak ;] ). Przyprawiony kurczak smażony na minimalnej ilości oliwy - metodą papirusową ( klik ), do tego warzywa, ser feta i domowy chlebek irlandzki - samo zdrowie! 




Co do sałatki?

- pierś kurczaka
- przyprawy do natarcia kurczaka: sól, pieprz, chili, czosnek-  równie dobrze możecie użyć swoich ulubionych
- pomidor
- sałata lodowa
- oliwki
- ser feta
- odrobina oliwy
-ew. jogurt

Działamy!

Kurczaka potraktuj przyprawami i podsmaż - ja robiłam to na suchej patelni, po zawinięciu kurczaka w papier do pieczenia, lekko wysmarowany oliwą. Następnie pokrój go na mniejsze kawałki
Pokrój pomidora i oliwki (chyba, że wolisz całe). Dodaj do nich postrzępioną sałatę, polej odrobiną oliwy, dopraw solą i pieprzem, wymieszaj. Jeśli chcesz możesz dodać jogurt, u mnie wersja z samą oliwą.
Sałatkę wyłóż na talerz, ułóż na niej kurczaka a na koniec posyp wszystko pokrojoną fetą.

Ot i cała filozofia. ;)



Jeśli chcesz możesz wymieszać wszystko razem. Ja wiedziałam, że i tak będę wyjadać fetę i kurczaka więc ułatwiłam sobie zadanie! 






Taka sałatka to fajna propozycja dla maturzysty. Nie wymaga skomplikowanych procesów myślowych, więc robiąc ją, umysł  można w pełni zająć powtarzaniem materiału. Poza tym jest lekka i zdrowa - a wiadomo, jak człowiek przejedzony to mu myślenie od razu zwalnia...

Posiłek dla maturzysty Piknik majowy Zastąp słoik pysznym daniem - II edycja Dania dla urody Zastąp słoik pysznym daniem - II edycja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz