poniedziałek, 16 września 2013

Czosnkowe chrupiące zawijasy z serkiem topionym

Moja siostra przytłoczona słodkościami poprosiła mnie o jakiś wypiek na słono. Postanowiłam zaserwować jej intensywnie czosnkowo-ziołowe...no właśnie - co? Bułeczki to to nie są... Ciastka, krakersy- to nie to... Zatem prezentuję wam po prostu... drożdżowe zawijasy!


Składniki:
1,5 szkl mąki
1/2 szkl ciepłej wody
1/2 łyżki drożdży instant
1 łyżeczka soli
1 łyżka cukru
odrobina oliwy

Na nadzienie:
ok 5 łyżek miękkiego masła
200 g serka topionego
4 ząbki czosnku
zioła prowansalskie

Wszystkie składniki na ciasto, oprócz oliwy, wymieszać,  zagnieść do uzyskania gładkiego, elastycznego ciasta. Odłożyć do miski wysmarowanej oliwą, posmarować oliwą z wierzchu, nakryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia. 

W między czasie przygotować nadzienie. Czosnek przecisnąć przez praskę. Wszystkie składniki zmiksować. Gdy trzeba doprawić solą i pieprzem.

Wyrośnięte ciasto rozwałkować na prostokąt na blacie posypanym mąką. Posmarować nadzieniem, starannie zwinąć i pokroić na kawałki.  Ja zrobiłam wersje mini, więc podzieliłam ciasto na dwa kawałki i każdy z nich rozwałkowałam na dłuuugi prostokąt, z którego powstało 12 zawijasów na 1 gryz (razem 24).

Zawijasy rozkładać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, lub umieszczać w formie do muffinek. Odstawić na jeszcze ok 30 min, po czym piec 25-30 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni, do momentu aż się zrumienią. 

Smacznego! :) 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz