poniedziałek, 9 września 2013

Kakaowe muffiny z nutellą lub lemon curd

Zakochałam się w muffinach - cóż począć...? Jak to cóż? Upiec je! Zwłaszcza, że znalazłam świetny przepis (a znalazłam go o tu). Postanowiłam jednak wykorzystać lemon curd, który zrobiłam (siostra jeszcze całego go nie wyjadła), a zamiast nutelli, jako, że jestem biedną studentką, użyłam innego kremu czekoladowego tego typu. Więcej było zwolenników muffin z lemon curd (ah, to połączenia słodkiego z lekką kwaskowatością), te czekoladowo-czekoladowe okazały się odrobinę...za słodkie. ;) Ale spróbujcie obydwu wersji i sami wybierzcie, którą wolicie. :)

Składniki:

  • 375 g mąki
  • 10 g proszku do pieczenia (1 łyżka) 
  • 5 g sody oczyszczonej (1 łyżeczka)
  • 30 g kakao
  • 150 g brązowego cukru (dałam mniej 100 g)
  • 100 g masła
  • 2 jajka
  • 240 g (szklanka) maślanki
  • krem typu nutella i lemon curd na nadzienie

W garnuszku stopić masło, wystudzić. Piekarnik nastawić na 180 stopni Celsjusza.
Suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sodę, kakao oraz cukier wymieszać w misce.
W drugiej misce połączyć mokre składniki: stopione masło, jajka i maślankę. 
Mokre składniki wlać do suchych i wszystko razem zmiksować. Nie musi być dokładnie, ważne by składniki się połączyły w jedną, bardzo gęstą masę.
Przygotować formę na muffinki i wyłożyć ją papilotkami. Na dno każdej papilotki kłaść jedną łyżkę masy, na to łyżkę kremu orzechowego lub lemon curd i uzupełnić masą, pamiętając, żeby ilość ciasta nie przekraczała ¾ wysokości papilotek. Wstawić do piekarnika i piec około 20 minut. Przygotujcie się na to, że muffiny całkiem nieźle wyrastają. ;)



Gotowe! :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz