sobota, 7 września 2013

Lemon Curd

Ten słodki cytrynowy krem chodził za mną już od jakiegoś czasu, ale jakoś nie miałam motywacji by go zrobić. Nie miałam pomysłu jak mogłabym go wykorzystać. Ale wreszcie pomyślałam sobie - najpierw zrób krem, martwić będziesz się potem! Jak się później okazało martwić się nie musiałam, bo siostrze krem zasmakował i co chwila wyjada go ze słoiczka ;).


Przepis zaczerpnęłam z tej strony. 

Składniki:
1/2 - 3/4 szkl soku z cytryny (z 3-4 cytryn)
3/4  szkl cukru
 3 jajka roztrzepane 
5 łyżek masła

Sok z cytryny i cukier wlewamy do garnka i mieszamy trzepaczką, żeby cukier się rozpuścił (nie musi rozpuścić się całkowicie). Dodajemy jajka i masło pokrojone na małe kawałeczki i podgrzewamy na ogniu cały czas intensywnie mieszając. To mieszanie jest naprawdę ważne - nie chcemy przecież żeby jajko nam się ścięło tworząc pływające gluty. Składniki powinny się połączyć, a krem zgęstnieć. Gdy zacznie bulgotać zdejmujemy z ognia i przelewamy przez sito. Po czym przelewamy do słoiczka i gdy przestygnie wstawiamy do lodówki.Nie panikujcie gdy krem zdjęty z gazu nadal jest rzadki - w lodówce powinien zgęstnieć.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz