piątek, 6 września 2013

Słodki klasyk idealny do herbatki, czyli ciasteczka maślane

Ciasteczka są bardzo proste w wykonaniu, a dodając odpowiednie aromaty można stworzyć swój ulubiony wariant.

Składniki:
120 g miękkiego masła (margaryna tu się nie nadaje)
3 łyżki cukru pudru
150 g mąki pszennej
dodatkowo: kilka kropel aromatu śmietankowego, waniliowego, jakiego tylko chcecie/ cynamon/ imbir

Wszystkie składniki zagnieść, po czy formować kulki mniejsze od orzecha włoskiego, układać na blaszce i spłaszczać (można do tego użyć widelca, czy tłuczka do mięsa - wtedy uzyskamy różne wzorki). 
Ja podzieliłam ciasto na trzy części - do jednej dodałam cynamon, do drugiej aromat migdałowy, a trzecią pozostawiłam w formie "klasycznej";). Dla rozróżnienia porobiłam inne wzorki. 
Piec około 15 - 20 minut w temperaturze 180ºC


Puszka pełna ciasteczek - tego nie może w żadnym domu zabraknąć!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz