niedziela, 22 września 2013

Risotto cytrynowo-pistacjowe

Jakoś tak naszło mnie na risotto (lub jak mawia moja siostra ryżotto), a jako, że połączenie cytryny i pistacji uważam za nader udane, postanowiłam wykorzystać je w tej potrawie. Efekt uważam za bardziej niż udany, ale zachęcam byście przekonali się sami. ;)




Składniki:
400 g ryżu do risotto
średnia cebula
45 g pistacji (użyłam solonych, dlatego też nie było potrzeby solić risotta)
ok 1,5 l - 2 l gorącego bulionu (ja użyłam takiego z kostki)
sok wyciśnięty z 1/2 cytryny
pieprz, tymianek
łyżka masła

Cebulę drobno posiekać, podsmażyć na maśle. Gdy cebula się zeszkli dodać ryż, wymieszać by ziarenka pokryły się tłuszczem i smażyć jeszcze przez chwilę. Po tym czasie dodać chochelkę bulionu, zamieszać i poczekać aż bulion się wchłonie, od czasu do czasu mieszając. Po wchłonięciu bulionu dolać następną porcję. Powtarzać tę czynność aż risotto będzie miało kremową konsystencję (za każdym razem zanim dodamy nową porcję bulionu czekamy, aż wchłonie się poprzednia).. Dodać sok z cytryny, doprawić. Zamieszać i na koniec dodać drobno posiekane pistacje. Ponownie wszystko wymieszać. Podawać od razu. 


Smacznego! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz