czwartek, 19 września 2013

Serowe krakersy

A oto kolejna propozycja słonej przekąski. Podobno są świetne do piwa. Jako, że piwa nie lubię i nie pijam to nie mnie to oceniać. ;P Zapewniam za to, że dobrze sprawdzają się jako alternatywa do grzanek, które nieraz lubimy wrzucać do zupy (choć tych krakersów raczej nie polecam dosłownie wrzucać do talerza, czy miseczki, a raczej pogryzać między kolejnymi łyżkami ;) ). 



Składniki:
200g sera żółtego - fajnie by było gdyby to był jakiś wyrazisty ser, np. cheddar; ja akurat miałam goudę
3 łyżki miękkiego masła
100g mąki
1 łyżka mleka
przyprawy wg uznania - ja zrobiłam dwie wersje - jedną z chili, drugą z ziołami prowansalskimi

Ser zetrzeć na tarce na najdrobniejszych oczkach. Dodać resztę składników i zagnieść ciasto. Ciasto rozwałkować i pokroić na małe kwadraty.  Krakersy układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Każdego krakersa nakłuć patyczkiem. Piec w temperaturze 200 stopni ok 10-15 minut, aż nabiorą złotego koloru.  




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz